Weer een verhaaltje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu Weer een verhaaltje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu

Weer een verhaaltje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Willeke

10 Juni 2007 | Spanje, Madrid

Hallo iedereen

Bn ik dan weer met een verhaaltje uit Aldea del Portillo de Busto!:-) Ben er uiteraard nog steeds ijverig aan het werk. Heb de website ¨af¨ stiekem nog niet helemaal maar mijn versie staat erop. Jullie kunnen hem allemaal zien ¨www.imagenesypalabras.com¨ Maar goed, jullie zien het verschil natuurlijk helemaal niet. Wat wel 1 groot verschil is, is dat mijn maandelijkse dagboek er nu op staat! Vanaf de startpagina kun je meteen naar het ¨hollands dagboek¨ Dus als jullie geen genoeg kunnen krijgen van mijn verhalen, staat daar nog een beetje neer;-) Daar is ook een foto van ons dorpje. Maar moet erbij zeggen dat het dorpje op die foto er echt nog groter uitziet dan het dorpje werkelijk is. Meer dan de helft van de huizen zijn ook ruïnes. Mijn bibliotheekje is ook helemaal af. En nu ben ik bezig met een krijtwedstrijd die ik van de zomer in drie dorpen ga organiseren voor kinderen. Van de week een activiteitenplan ingelverd, die is goed gekeurd en nu ben ik bezig met de folders, posters, oorkondes, persbericht etc. En verder heb ik van die kleine dingetjes die de administratie van Dorien wat makkelijk maakt. Zoals rekeningen en krantenkoppen die over imágenes y palabras gaan in de computer voeren etc.
Mijn werk bestaat op het moment veel uit het corresponderen met eventuele toekomstige vrijwilligers. Dit vind ik leuk. Brieven zijn vaak zo grappig namelijk. Op het moment reageren heel veel jonge mensen die nu eindexamen aan het doen zijn. Die brieven zijn echt vol geschreven met alle ervaringen die ze maar kunnen bedenken als stoelen verplaatsten op festivals, klanten geruststellen in de HEMA die bang zijn het verkeerde product te hebben etc. Mensen die beschrijven hoe fantastisch vijwilligers in het algemeen zijn. Mensen die lang wachten met het sturen van hun vervolg brief omdat ze hun engelse brief speciaal voor mij nog even laten vertalen in het spaans en vervolgens met een hele ingewikkelede brief van 2 kantjes komen. Dus daar zit ik dan nu met een printje ervan en een woordenboek;-) Nou ja en van dat soort brieven heb ik er ongeveer gemiddeld 8 per dag. Ik hou van ze.

In de middag ben ik ook regelmatig in hun groentetuin aan het werk of mag ik de ¨handen´ van Jorge zijn. Dit laatste is nog wel een beetje een toestand. Ik heb geloof ik al wel is verteld dat ik hem een beetje een gedoetje vind. Het is een mooie man hoor maarrrr......... van afstand. Jorge is een kleine boze kabouter namelijk. Hij net zo groot als ik ongeveer, hij heeft een hele dikke buik, draagt bretels en heeft een grote grijze baard met snor en haren alle kanten op, draagt over het algemeen een rode overal met soms vaak ook een rode bob de bouwer helm, drinkt veel wijn en wisselt vrolijkheid constant af met boosheid. En is eigenlijk wel vooral heel erg boos altijd. Als ie boos op mij is denk ik eigenlijk meestal dat ik hem niet goed versta omdat ik dan het probleem niet zie. Hij vraagt dan bijvoorbeeld of ik water wil koken en wordt dan boos als ik water in een pan ga koken. Met grote boze stappen loopt ie dan weg en dan komt ie even later terug met een fluitketel. Tsja whatever. Maar zijn handen zijn betekend dat ik de hele tijd achter hem aan loop en dan is het pak dit nu en zet het daar neer. NEEEEEEE $%$%”&%$ ANERSOM VAST PAKKEN!!! Nu veeg je dit op en doe je het daarin NEEEEE$%%&&·· NIET ZO VEGEN, JE KAN ZIEN DAT JE ER 1 UIT DE STOFZUIGERTIJD BENT%&$%%& Nou ja en zo verder. Jullie begrijpen dat ik dit niet helemaal ideaal vind. Maar heb het er al over gehad en ik moet terug schelden en op een andere manier werken is niet mogelijk ofzo. Whatever, het gebeurd niet zo vaak dat ik zijn handen moet zijn en het is gewoon een beetje een opvliegerig type. Hij wordt ook boos op zijn vrouw als het eten bijvoorbeeld niet zout genoeg is. We krijgen ook 1 keer in de week spaanse les van hem. Die lessen zijn ook beangstigend. De eerste keer dat Mattia, onze italiaan erbij was zei hij ook na de les. ¨Wat een leraar zeg, mijn hart gaat de hele tijd van bong bong bong en ben bij elk antwoord dat ik moet geven bang dat ik het verkeerde zeg¨ Mattia is zo heerlijk eerlijk, ik hou van die jongen. Maar Jorge wordt woest als je iets verkeerd zegt tijdens de les. En ik moet er altijd stiekem om lachen want we zitten er als 3 kleine ineengedoken hoopjes ellende bij bij zo een les terwijl David bijvoorbeeld echt een gozer van 2 meter is.
Dit is uiteraard niet goed voor iemands gezondheid. Een paar jaar geleden heeft hij ook kanker gehad wat hij boven ieders verwachtingen heeft overleefd. Nu heeft hij voor het 2e keer van het jaar long huppelepup. Dat er vocht in je longen komt. Wel zielig. Hij had veel pijn. Heeft 3 weken in het ziekenhuis gelegen maar is nu alweer een paar weken thuis. Het gaat op zich wel redelijk. Hij mag alleen nooit meer echt werken. (vandaar dat ik nu ook regelmatig z´n ¨handen¨ moet zijn)
Maar begrijp me ook niet verkeerd. Ik mag hem namelijk wel. Al mag ik hem wel vooral van afstand;-) Maar het is ook een man met heel erg veel levenservaring, veel verhalen, veel creativiteit etc. Maar gewoon ook met sterk een eigen mening en wil;-)

Verder ben ik begin mei voor de laatste keer naar Salamanca geweest. Nu zijn er heel veel bekende weg nameljk. Half mei was er een internationaal spaans examen (d.e.l.e.) Veel gaan voor dat exaamen en gaan daarna naar huis, verder reizen of wat dan ook. Was weer gezellig. Maar ik was toch ook wel weer blij gewoon weer in mijn oude vertrouwde dorpje te zijn. In Salamanca ben ik gewoon uitgeweest, tapas gegeten, met vriendinnen afgesproken, gewoon dat wat in Aldea absoluut onmogelijk is.
Heb ook vrienden gemaakt met een meisje uit polen die vrijwilligers werk doet in Burgos. Daar ga ik nu regelmatig heen in het weekend. Ben er nu ookJ Burgos is een stad hier een uur verderop en de eerste echte stad. Het is echt een geweldige uitvlucht mogelijkheid voor gewoon zo even af en toe. Ik heb al een eigen kamer in het huis van dat meisje (Iga) Zij woont daar met nog 2 andere vrijwilligers en werken allemaal in een tehuis voor autistische mensen. Gewoon even relaxed. Ff lekke ouwehoeren over niks wat met mannen nooit lukt:-p En ik kom dan nog is bij een winkel waar ik nog is iets kan kopen. Gewoon even vrij. Sinds deze week is er ook nog een meisje bij hier in Burgos. Jolein. Ook leuk. Vrijdag zijn we naar een spaanse bar geweest. Iga heeft hier allemaal spaanse vrienden gemaakt. Het is een bar waar allemaal muziek instrumenten zijn en iedereen kan gewoon een muziek instrument pakken en spelen. Dat is wel gezellig altijd. Gisteren heb ik met Jolein, Iga en een vriend van Iga een berg wandeling gemaakt van 5 uur. Uiteraard ook weer erg mooi.
Vorige week waren Iga en Lucia (ook vrijwilliger hier) bij ons op bezoek in Aldea. Ook weer bergwandelingen gemaakt. En ff het dorpje laten zien.

En het begint eieieieieieindelijk een beetje zomer te worden hier. Donderdag was het echt warm. Toen zijn David, Mattia en ik naar een hele mooie plek geweest met een mega waterval waar je kan zwemmen. Kortom, ik ben helemaal 1 met de natuur hier.

Nou ja en zo zijn we lekker bezig;-) En knoeien we ook nog wel even een tijdje door. Dus jullie horen wel weer van me:-p

Groetjes en tot de volgende keer maar weer.

Willeke

Misschien zet ik zo nog foto´s uit Salamanca op de site die ik van de site van Sandra heb geplukt:-p. Oke inmiddels wel een beetje laat. Ben zelf al bijna vergeten dat ik daar ook gezeten heb maar toch:-p

  • 10 Juni 2007 - 12:18

    Mo:

    Heej Wil! Leuk om elkaar op deze manier te volgen haha! Ik ga je snel proberen te mailen, maar heb errug weinig tijd (ben constant aan het reizen) en internet is hier niet altijd zo makkelijk te vinden, is dan ook nog eens erg traag dus ik kan niks beloven, maar we spreken elkaar zo snel mogelijk!! Nu toevallig in een wat luxer hotel, maar internet via de telefoonlijn is ook niet echt meer van deze tijd he? ;)

    Veel plezier daar verder!!!

    Adios!

  • 10 Juni 2007 - 12:27

    Vrouw Holle:

    Hoi willeke, fijn dat het ook bij julle eindelijk redelijk weer wordt. En mijn grootmoeder zei altijd, Kerels je zijn net mensen.
    Groetjes van Han

  • 10 Juni 2007 - 14:05

    Jassie:

    Hey Willie,
    Blij te lezen dat alles goed gaat daar. Je vermaakt je wel! Hier in Nieuwkoop en omstreken gaat ook alles best.
    Tentfeesten zijn weer in volle gang. We missen je wel in de tent!

    All the best! Groetjes Jassie

    p.s.
    Ik mis toch wel foto´s van die 2 jongens.

  • 10 Juni 2007 - 14:07

    Jassie:

    Ow sorry in het hollandse dagboek staat ook een foto met die 2 gasten.... Ik ben weer op de hoogte ;-)

  • 11 Juni 2007 - 20:33

    Maaltje En Lenus:

    tis weer een spannend verhaal Wil en we zijn hardstikke trots op je. Je kan het.............
    We missen je en tot gauw ziens

  • 12 Juni 2007 - 05:40

    Sanne And Irene:

    nice pica's ook xx

  • 12 Juni 2007 - 07:47

    Joke:

    Lieve Willeke
    Altijd weer heerlijk om jouw berichten te lezen. Je schrijft trouwens niet alleen erg leuk, maar soms ook erg mooi!
    Misschien zit er ook nog een schrijver in je?
    Willeke, heel veel plezier verder en tot horens.
    Liefs Joke.

  • 12 Juni 2007 - 12:58

    Fleur:

    Heej Willeke!
    Leuk hoor al je belevenissen en verhalen!
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt en mooi dat het mooi weer wordt :P
    Hier in Istanbul gaat ook alles prima en is het ook behoorlijk warm...
    Xuzzy Fleur

  • 14 Juni 2007 - 10:18

    Anne:

    Heeey die WWWWW!!!

    Ik heb weer even een inhaal-lees-actie ondergaan. je verhalen zijn superrrrr :)

    Drol, ik vind je een bikkel. Wat een toestanden allemaal. Je kunt het.

    Liefs XXX,
    Anne

    PS. Rickie vond het greatjes dat je belde. Hij was helemaal van slag en geschokt, in positieve zin of course :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Anders dan alle andere keren ga ik nu puur reizen in een wereld die ik nog niet ken, Zuid Amerika. Plan is Ecuador, Peru, misschien Bolivia, Argentinië en Chili Ik heb er zin in :-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 37
Totaal aantal bezoekers 15489

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Maleisie en Indonesie

04 Februari 2009 - 07 Juli 2009

Mijn tweede reis

Landen bezocht: