weer is een verhaaltje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu weer is een verhaaltje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu

weer is een verhaaltje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Willeke

27 April 2007 | Spanje, Madrid

Hej hoi allemaal

Ben ik dan weer na ´n tijdje. Beetje jammer dat ik ´n poos nie geschreven heb wnt heb inmiddels wel ´n hoop te vertellen waardoor ik un niet weet wat ik moet vertellen mara goed.

Inmiddels is Mattia (de italiaanse vrijwilliger) er al weer een mandje. Hij is wel grappig. Vooral in combinatie met David. David is op en top een Fransman. Draagt bretels, tpt zijn brieven op een tpmachine, zijn haren staan alle kanten op, luistert naar franse muziek, speelt accordeon, is individualistisch ingesteld en gooit er zo af en toe is een grap uit.
Mattia daarentegen is op en top Italiaan. Die jongen is echt te eerlijk. Zegt alles. (wat zichzelf betreft) Dit maakt hem op zich ook wel weer schattig. Huppelt als een puppy overal doorheen, vertoont macht gedrag (tilt met werk steeds het zwaarst enzo) en geeft af en toe is een één of ander vaag compliment. Al valt dat de laatste tijd op zich wel mee. Heb er waarschijnlijk iets te veel als n dooie op gereageerd:-p
Afgelopen 2 weken was er ook een engels koppel maar zij gaan zondag al weer weg. Wel jammer want ze zijn grappig. Dan hoor je ze steeds heel sniekie lachen en dan zijn ze stenen in elkaars mond aan het gooien. (geen grote stenen uiteraard maar toch) Of zij wordt door hem in een ijskoude rivier gegooid met kleren en al. Ik mag ze wel.

Met mijn stage gaat het ook wel goed. De bibliotheek heb ik inmiddels ongeveer af. Alle boeken zijn geordend en hebben een nmmer. Moet ze alleen nog invoeren in de computer maar dat komt nog een keer. Ben un hoofdzakelijk bezig met de website. Die moet ik verbeteren en updaten. Heb ik even geluk dat ik echt de ballen verstand heb van dat programma. (waar je websites mee maakt) heb ook echt constant ruzie met die computer. Maar goed, ik doe me best. Het ging vandaag op zich ook al een stuk beter dan gisteren.

Verder is het weer eindelijk een beetje mooi. En echt verbazingwekkend hoe snel de eerste meter sneeuw weg was en hoe lag de laatste 10 cm nog bleef liggen. En tot ´n week terug of zo vond je hier en daar nog ´n ieniemienie klein hoopje sneeuw terwijl het echt al bijna een maand niet meer heeft gesneeuwd. Maar laatste dagen was het steeds denk bij de 30 graden. Alleen laatste para dagen regent ´t echt pijpenstelen.

In mijn vrije tijd rommel ik maar wat aan. Heb ´n gele mountainbike gekregen en daarmee cross ik nu het hele dorp door;-) Heb ook een heel mooi plekje gevonden hier in de bergen 5 km verderop waar ik dan heen fiets. En ik ben blij met mijn gitaar, jongleerballen en diabolo. (al is mijn neus op ´t moment x zo groot dan normaal van die diabolo:-s) maar vooruit. Verder grijp ik elke kans die ik grijg om ergens heen te gaan wat me op dde meest saaie plekken brengt. Zo was ik dinsdag in Burgos (eerste echte stad 60 km verderop) bij een presentatie van een één of andere dichter. Er waren behalve ons (de vrijwilligers en Jorge) nog 5 andere mensen en ik verstond er niks van. Maar ja, er komt een dag!!!;-) Wj hebben in de bibliotheek trouwens ook een boek van deze dichter. Het is een boek met op alle bladzijdes hetzelfde gat en verder niks anders. Ik wilde hem ook uit de bibliotheek verbannen. Maar dat mocht niet want dat is visuele poësie. Nou het zal wel.
En zondag waren we op een markt met Imágenes y Palabras (mijn stage) En wat een markt was dat. In het midden was een kerkmis aan de gang. En daarna wat foute traditionele dansen. En eromheen 10 marktkramen met onzin te koop.

Maar doe ook leuke dingen!:-) Ben inmiddels weer een weekendje in Salamanca geweest. Was weer ouderwets gezellig. Zaterdag avond vierde Maria (een Nederlands meisje) haar verjaardag. Die avond verliep wel een beetje verkeerd af met mensen die water van het balkon gooiden, andere mensen die daar nogal aggresief van werden en weer andere in elkaar gingen slaan (waaronder Sandra), die vervolgens uit angst weer op mijn tandenborstel schijten (geen grapje, wel een beetje vreemd ja en nee Sandra niet;-)) En andere luie donders die vrienden gemaakt denken te hebben en mee liften om vervolgens met paraplu´s in elkaar geslagen te worden en een armen breken. Verder verliep het weekend bijna zonder verdere problemen. Miste alleen de bus per ongeluk waardoor ik een dag te laat thuis kwam. Maar och één dagje maar. En met de inelkaar geslagen mensen gaat het geloof ik ook wel weer goed.

Ben ook een weekendje naar Burgos geweest met Mattia en David. Daar bleven we slapen bij mensen die vrijwiligerswerk doen met autisten en drugs verslaafden. Er zou namelijk een rockfestival zijn maar die was vrijdag geweest dus we bleven bij die mensen wat me eigenlijk best uitkwam want het werd allaamel al steeds ongaantrekkelijker. Helene (een meisje die ook op het eerste culturelef eest van imágenes y palabras was) zou ook komen met haar vrienden, maar die kwamen toch niet toen zou het half roch half techno zijn. Toen geen rock maar alleen maar techno. Nou geef mijn portie maar een fikkie.
Zondag werden we op sleeptouw genomen door de vrijwilligers. Eerste gingen we naar de cathedraal, maar die was gesloten. Toen gingen we naar een kunstexpositie maar die was ook gesloten. Toen naar een uitzicht maar het hek was dicht. Toen naar een kasteel die ook gesloten was. Toen naar een klooster, dicht. Toen weer naar de eerste cathedraal die inmiddels open was. Gelukkig was het allemaal niet meer dan 3 kwartier lopen van elkaar. En ach, het weer was mooi, de mensen gezellig. Ik had het prima naar mijn zin.

Afgelopen zaterdag gingen we picknicken met de fiets. Na drie minuten begaven 3 van de 5 fietsen het. (mijn supersnelle gele mountain bike uiteraard niet) Maar vooruit, verder te voet. Na het picknicken even een potje gevoetbald en een berg beklommen. En dan bedoel ik ook echt beklommen van klimmen want op die berg staan van die stijle rots achtige verschijnignen. Maar we hebben de top gehaald en het was weer prachtig allemaal uiteraard.

Niet alles klinkt misschien even positief maar heb het hier over het algmeen genomen wel naar mijn zin. Zie er de charmes wel van in. Het is soms wel is jammer dat je terug kan vallen op echt maar een paar mensen en dat je alleen ergens komt als iemand anders ergens heen gaat. Maar dat hoort dan ook wel weer bij die charmes;-) Kan het goed vinden met Dorien en dat is belangrijk.

Nou ik peer hem weer, tot de volgende keer?

Groetjes Willeke

  • 27 April 2007 - 18:15

    Lucy:

    Heeeeeeee willeke

    Leuk je weer te lezen...is altijd lachen !! Hier nu ook tropisch ! dus genieten....
    En verder uiteraard niet zoveel te vertellen als jij doet :-(
    Maar in ieder geval de groetjes uit Zoetermeer........

    Doeiiiiiiiii Lucy

  • 28 April 2007 - 07:52

    Myra:

    hee die willeke!
    wat een verhalen allemaal zeg. maar fijn om te horen dat je het over het algemeen genomen naar je zin hebt. in utrecht is ook nog steeds alles flex, biton is alleen wat saaier geworden vind ik (teveel eerstejaars die ik niet ken) dus daar ga ik niet zoveel meer heen. dus wel meer mogelijkheid om andere plekjes te ontdekken.
    nou ik zie al uit naar je volgende verhalen!!
    groetjes,
    myra

  • 28 April 2007 - 16:06

    HAN:

    Willeke, hier op het geertje is het ook tropisch heet dus daarvoor had je niet weg hoeven gaan, Groetjes uit Stompwijk

  • 28 April 2007 - 17:13

    Maaltje:

    Weer geweldig leuk om te lezen, I'm proud of you, liefs en xxxxxxxxxxx

  • 30 April 2007 - 19:51

    Joke Van Rijn:

    Lieve Willeke
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ik vind het geweldig dat je overal wel ergens de charmes van inziet.
    Ik ben trots op je Willek!
    Liefs Joke.

  • 01 Mei 2007 - 20:53

    Mo:

    Heej Smetje!

    Mooie verhalen weer, al had ik een deel natuurlijk wel al gehoord. Maar wist niet dat je een gele mountainbike had! Coooooooool!!! :D

    Ik ben inmiddels op studiereis geweest; van Nederland naar Zwitserland naar Duitsland, naar Frankrijk, weer naar Duitsland, naar Luxemburg en toen naar huis!

    Vrijdagavond terug gekomen van die reis, zaterdag verhuisd en ben nu net weer terug in Breda. Gezellig bij Renée in huis!

    We moeten snel weer mailen! Enjoy!! :)

    3 dikke zoenen van Mo :P

  • 08 Mei 2007 - 14:06

    Je Sissie:

    weetje me scheetje
    ahhhhhhh hahah je bent grappig i like it
    drolletje je kan het ik ben ook trots opje en altijd positief blijven denke dan komt alles goedd
    kisssss je ssissss

  • 10 Mei 2007 - 02:03

    Sanne En Irene:

    Hey Willeke,
    Zitten nu op stage in Sydney en vonden eindelijk je site. Wat leuk om al je verhalen te lezen en respect hoor hoe je het allemaal doet. Zijn nu al benieuwd naar je foto's en 5 inwoners ja?? haha geweldig! Benieuwd naar de volgende verhalen. Veel liefs van ons

  • 20 Mei 2007 - 12:11

    Eee:

    bebe, kind wat een toestanden allemaal zeg. Maar gelukkig ben je een nuchter mens (: Kinnekind!!!! Nou ja, met mij is het goed. Nog 6 weekies studie en dan zit het eerste jaar erop! jeeehhh
    Succes babe, je kan het!
    Kuzz ee

  • 05 Juni 2007 - 11:44

    Tuut:

    stomme dure vliegtickets!!!!

  • 09 Juni 2007 - 13:15

    Eee:

    Hey babe!
    Schrijf weer es zo een leuk verhaaltje, het is veel te lang geleden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Anders dan alle andere keren ga ik nu puur reizen in een wereld die ik nog niet ken, Zuid Amerika. Plan is Ecuador, Peru, misschien Bolivia, Argentinië en Chili Ik heb er zin in :-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 15512

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Maleisie en Indonesie

04 Februari 2009 - 07 Juli 2009

Mijn tweede reis

Landen bezocht: