Aldea Rocks - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu Aldea Rocks - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu

Aldea Rocks

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Willeke

19 Maart 2007 | Spanje, Madrid

Hoi iedereen
Hier ben ik dan al weer. En echt, ik ben werkelijk in de middle of nowhere. Dat iets wat ik nog niet wist weet ik nog steeds niet.
Het dorpje is eigenlijk geen dorp te noemen als je het mij vraagt. Een paar ¨bewoonbare¨ huizen (7) en wat ruines. De huizen zijn van steen. Een beetje het idee van de stonewalls in Ierland, dus niet stenen huizen zoals wij ze kennen. Ik woon op calle medina nummero 2 ennnnnn...... die straat gaat ook niet verder dan nummer 2 en nummer 1 is het de werkplaats van die mensen bij wie ik stage loop. Om me heen zie ik alleen maar bergen. (die mensen wonen in de straat achter me) Ik woon er met een Franse jongen Darit die hier sinds 2 weken is en 9 maanden blijft. Hij gaf mij een rondleiding en ik vroeg aan hem hoeveel inwoners er nu zijn. Hij dacht even na en zei, ehm met jou er nu bij 5 en toen begon hij over een hond en 2 katten. Heerlijk. Maar goed zometeen in mei komen alle bowoners terug en wonen er 7 gezinnen!!!. Om nog even aan te geven hoe klein het dorp is. Ik was met Dorien aan het praten. Ze zag een auto aankomen in het dorp en liep er ook meteen naar toe om te kijken wie dat was, maar diegene reed weer weg. En er is GEEN winkel of iets anders dat daar op lijkt. (behalve het culturele centrum dan;-))
Verder ben ik ook echt terug gegaan naar het jaar 0. Die mensen wonen in een huis uit het jaar 0, kan het niet uitleggen. Hoop dat ik ergens in deze maand een foto er van op de site kan zetten. Het is een vrouw van midden-eind 30 ¨Dorien¨ en haar man van midden 50. Zij komt uit Nederland en hij uit Argentinie. En ze hebben een zoontje van 3 ¨Edo¨. Het zijn een beetje geitenwollensokken mensen. Ze zijn aardig, ondernemend. Ze drinken de godsganze dag wijn of bier. Die man lijkt een beetje op een kabouter.
Ons huis is ook uit het jaar 0- Doet me een beetje denken aan een ouwe herberg. We hebben een houtkachel die alleen de keuken verwarmt. De rest van het huis is sterrevens koud. (Gelukkig heeft Darit mij een poncho gegeven van rode dekenstof waarin ik kan slapen, hihi)Beneden is een soort kantine waar ook dingen georganiseerd kunnen worden met een keuken. Boven zijn slaapkamers. En tussen mijn kamer en de kamer van Darit is de bibliotheek die ik onder mijn hoeden krijg. Die bibliotheek is 1 kast met boeken. Heerlijk.

Ben wel heel erg blij met Darit. Kan nog niet zo heel goed met hem praten alleen maar vooruit. En het is ook een beetje een rare vogel die de halve dag accordeon speelt en de andere halve dag Franse vage muziek luistert. maarrr ik heb hem aan mijn gitaar geintroduceert en nu wisselt hij gitaar en accordeon een beetje af. Dat is beter;-) Verder is hij echt super aardig en maakt hij steeds grapjes. Ben alleen nog niet zo goed in grapjes terug maken maar ja, kan niet alles hebben:-) Hij heeft ook een auto, ook heeeeel erg fijn. Hoop dat ik op een dag misschien ook zijn auto mag lenen misschien heeeeel soms naar het volgende dorpje ofzo:-p Maar iig 1 persoon meer die me eventueel is ergens af kan zetten of op kan halen want voel me nog een beetje opgesloten. Gisteren ben ik met hem naar 2 andere dorpjes gereden. Super mooi!!! Maar deze week heeft hij cursus en ben ik alleen in het huis. Vind ik wel jammer aan de andere kant ook wel weer relaxed want je zit meteen wel op elkaars lip zonder dat je echt met elkaar kan praten. Dus gesprekken gaan steeds over hoe mooi alles is, hihi. En nu kan ik gewoon even wennen aan het idee dat ik hier zit en niet in Salamanca, even wat verder leren aan Spaans.

Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik zondag het liefst de eerste bus terug nam naar Salamanca. Zeker toen ik mensen wilde gaan bellen en er achter kwam dat ik (TUURLIJK) geen bereik had daar, hihi. In Salamanca was mijn leven zooooo makkelijk. Makkelijker kan niet. Denk dat het hier niet makkelijk wordt. Nu ben ik echt aangewezen op een paar mensen en wordt er ook heel wat van me verwacht wat werk betreft en weet ik gewoon dat ik hier 5,5 maand hier moet werken en goed. En die taal is ook nog wel een een toestand. Kreeg allemaal boekwerk (in het spaans) van Dorien vandaag over het project met als opdracht ¨ga dat maar even lezen en als het goed is heb je er al een boel van gelezen want heb je ook een deel gemaild¨. Heeeeerlijk al dat Spaans. Maar ik zie vanaf vandaag wel al wat perspectief. Dorien heeft me verzekerd dat ik op genoeg plekken ga komen. En nou ja weet niet maar het komt gewoon wel goed. Denk, ofzo;-p Zo niet dan toch. We hebben vandaag mijn taken doorgenomen. Ennnn ik heb een eigen bureau :-)

Nou ja verder is het hier winters weer. Gisteren was het overdag wel een graad of 20, nu is het guur en koud, winderig en sneeuwt het al de hele dag.

En verder heb ik nu een adres. Kunnen jullie me allemaal verblijden met post. Mijn adres is:
Calle Medina 2
09211
La Aldea del Portillo de Busto (Burgos)
Spanje


En mijn telefoonnummer is 0034676372415. Als jullie dan een smsje sturen en ik loop naar het kruispunt net buiten Aldea ontvang ik ze. :-) Ik moet nu alleen nog kijken wanneer en waar ik mijn telefoon kan opwaarderen want geloof niet dat dat dichtbij ergens kan.

(hoop trouwens niet dat ik mensen die langs wilde komen heb afgeschrikt, want nog steeds komen hoor. Is gezellig en een paar dagen is toch zeker wel goed te doen!!!!!!!!!!

Nou ja ik ga stoppen. Dorien wacht op me. Volgende keer zal ik even reageren op mailtjes enzo.

Groetjes Willeke

  • 19 Maart 2007 - 21:03

    Lucy:

    Hai Ga vooral zo door met schrijven...ik lig echt in deuk hier achter (voor) de PC en zie het allemaal voor me...leef ook wel met je mee hoor maar aan de andere kant is het ook wel weer erg vermakelijk maar dat komt ook door de manier waarop je schrijft..geweldig ! Dus hou ons vooral op de hoogte ! Is ook voor ons weer erg verrijkende ervaring zal ik maar zeggen ook al hoeven we het zelf niet mee te maken :-0 groetjes vanuit nederland waar zowaar ook wat vlokken uit de lucht kwamen vallen !!!! en dat terwijl we vorig weekens op terrasje zaten !!!

    doegggggggggggggggggggggg groetjes Lucy

  • 20 Maart 2007 - 08:38

    Maaltje:

    Wil het si echt geweldig om te lezen en terug naar het jaar 0, echt niet want er is kennelijk wel een computer daar, dus volgens mij valt het nogal mee!! En we hebben steeds meer zin om te komen, maar misschien is het wel handig een auto te huren, kunnen we je nog eens ergens mee naar toe nemen! Ik heb je al ge-smst, maar geen reactie.Succes met je spaanse boeken en tot de volgende keer

  • 20 Maart 2007 - 16:02

    De Geertje:

    Wij lezen allemaal je mail in de PE-ER en vinden het erg leuk, maar ach Wil we vinden je ook wel een beetje zielig hoor zo daar tussen de koude bergen, maar gelukkig heb je een poncho en dat houd je body lekker warm. Heel veel groetjes van ons allemaal

  • 20 Maart 2007 - 17:39

    Marit:

    heeej WIL!! dat klinkt goed daar zeg... denk je dat we nu nog langskomen???? ;-p nee hoor..je gaat er vast zoveel leuke activiteiten verzinnen dat de hele boel opleefd daar.. komt vast goed.. en kinderactiviteiten....zal eens even nadenken.. moet toch zat zijn.. hoeveel kinderen komen er dan??? succes nog! en gaat vast leuk worden en goed komen!! nou we mailen.. groetjes

  • 20 Maart 2007 - 17:48

    Je Sissie:

    weeeetjee
    ahhhh wat fijn dat er frans mannen zijn!! wel leuk en misschien inderdaad kan je met hem naar stadjes gaan. hoop wel voor je dat de zomer snel begint wat kouw is maar nikss in spanjee ooh richard heeft huis gekocht in spanje wou ik zeggen hhaah nee in stompwijk dus dat is leuk het ouwelijk huis van de oma van jolise hahah leuke info. maar scheetje jdoe je best daar!! het komt allemaal goed en ik kom je zeker een keer opzoeken echt scheetje kisssss je siisssss drolletje je kan hettttttt

  • 20 Maart 2007 - 21:47

    Jitske:

    Hm.. Wil, niet afgeschrikt, ik kom zeker langs, maar ik heb het niet zo op kou... wanneer wordt het warmer... Een huis uit het jaar nul, ik ben benieuwd! Erger dan ´room 43´ vraagteken doet het ff niet hier en de haakjes ook niet dus het wordt een zootje dit bericht op deze manier, maar goed..

    Die inspiratie komt wel, heus! Dat komt altijd goed met jou!

    Wel lief dat je noemt dat je mij had in India haha.

    Maak er wat moois van en tot later!


  • 21 Maart 2007 - 10:28

    Joke:

    Lieve Willeke
    Wat geweldig om jouw verhaal te lezen. Wat een onderneming zeg, wel heel leuk dat je zo een goede start in Salamanca hebt gemaakt. Ik ga natuurlijk regelmatig kijken om op de hoogte te blijven.
    Hier gaat trouwens alles uitstekend. Liefs Joke en ook de groteen van Roland!

  • 21 Maart 2007 - 12:51

    Tante Toos:

    Hallo Willeke,
    Leuk je verslag te lezen, je moest waarschijnlijk wel even slikken toen je daar aankwam. Dat er nog zulke plekken zijn in West Europa, daar denk je toch niet aan! Maar Willeke een echte Van Rijn (en dat ben jij) gaat het natuurlijk redden. Ik ga je verslagen zeker lezen. Succes en sterkte met het project en veel inspiratie!
    Groeten van tante Toos en ome Leo

  • 21 Maart 2007 - 19:04

    Jitske:

    Ik heb je grote dorp op google-earth bekeken, grappig! In welk huis woon jij?

  • 22 Maart 2007 - 10:54

    Tuut:

    W, wat een ellende als ik jouw verhaal lees, ik krijg bijna medelijden met je. Maar dat doe je natuurlijk expres want ik weet zeker dat je over een maand gaat schrijven over je spannende avonturen met die franse god die vreselijk romantische liederen speelt op jouw gitaar bij het kampvuur, terwijl jij ligt te zwijmelen onder jullie poncho. En dan natuurlijk dat het overdag lekker warm is, en dat de bloemen vreselijk lekker ruiken en dat je al bruin wordt en dat je de straatprijs van 1 miljoen euro hebt gewonnen in het grote dorp en geen puistjes krijgt terwijl je heel veel chocolade hebt gegeten en nog veel meer van die jaloers makende dingen.....maar dat geeft niet hoor, ik gun je dat allemaal, helemaal nu het effe wat minder is. Maar lieve W, hou vol, zet m op en ga met die kinderen van kosteloos materiaal een mega kunstwerk knutselen. Dikke kus van mij!!!!

  • 26 Maart 2007 - 22:51

    Mo:

    Heeej Wil!

    Nou, de verbinding tussen La Aldea del Portillo de Busto en Breda komt ook uit het jaar 0 geloof ik! Ik kreeg net pas een mailtje dat je 6 dagen geleden (!)een berichtje op deze site hebt gezet hahahaha. Maar aan de andere reacties te zien hebben zij hun berichtje wél op tijd gehad. Das een hele geruststelling ;)

    En weet je wat ik denk? Als iets aan het begin een beetje tegenvalt, kan het alleen maar leuker worden! Over een paar weekjes komen al die mensjes weer lekker bij jou in de bergen wonen en nog ietstie later komen zelfs de toeristen jouw kant op! Kan je al bier/wijn drinkend lekker indruk maken als bergmeisje met die rode poncho :D

    Dus ik zeg heeeeel veel plezier en we spreken elkaar snel!!!

    xx Mo

  • 28 Maart 2007 - 06:39

    Vrouw Holle:

    Willeke ik zou me daar in Burgos wel op z'n plaats vinden als namgenoot van de koningin van Castilie, Juana la loca. Die had ook een dochter Isabelle.
    Ik hoop voor jou dat alles redelijk gaat en ik hoor van je moeder steeds hoe jij het door overleeft.
    groetjes uit stompwijk van Han

  • 18 April 2007 - 20:26

    Esther:

    Kaartje komt eraan...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Anders dan alle andere keren ga ik nu puur reizen in een wereld die ik nog niet ken, Zuid Amerika. Plan is Ecuador, Peru, misschien Bolivia, Argentinië en Chili Ik heb er zin in :-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 15485

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Maleisie en Indonesie

04 Februari 2009 - 07 Juli 2009

Mijn tweede reis

Landen bezocht: