Aangekomen in Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu Aangekomen in Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Salamanca

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Willeke

18 Februari 2007 | Spanje, Salamanca

Ben in Spanje!!!:-) Niet in een zonnig Spanje trouwens. Het is hier 7 graden en gisteren regende het. Maar ach

Het was even een dagje reizen maar dan ben je ook ergens. In Salamanca! Ik woon daar bij een vrouw (Carmen) van een jaar of 65. Zij woont daar denk ik alleen. Maar mijn Spaans is nogal slecht. Begreep gisteren dat ze er met een dochter woont die nu op vakantie is. Vandaag probeerde ik te vragen wanneer zij terug komt, begon ze hard te lachen en zei dat ze niet op mij lijkt. Begreep gisteren ook dat er vandaag een feest was waar ik met haar en haar moeder heen ging maar dat is volgens mij ook niet zo:-p Verder praat ze aan 1 stuk door tegen me (net als haar langharige ¨mooie¨ kat trouwens) en om de 2 zinnen vraagt ze of ik het snap of of ik ermee akkoord ga. Nou ja whatever:-p Moet maar even snel Spaans leren.
Verder brengt ze me behalve Spaans ook structuur en orde bij. Ik word een beetje heropgevoed hier. Zodra er niet iets op de plek ligt op mijn kamer word ik daar duidelijk op gewezen en ook als ik ergens licht aan heb staan wat niet helemaal nodig is word ik op het matje geroepen:-p Verder is ze ook duidelijk in hoe laat ik op moet staan, thuis moet zijn en let ze op of ik voldoende fruit eet. En ik moet een beetje meer gaan eten want het kan best een beetje dikker vind ze. Ik moet voorbeeld nemen aan Mariah Carrie (heet dat mens zo?) Want die is ook gegroeid de laatste jaren en het staat haar beter:-p Maar begrijp me niet verkeerd, het is een leuk mens!!!

Het huis is ¨denk ik¨ typisch spaans. Overal hangen schilderijen, foto´s en nepbloem decoraties. In mijn kamer hangen overal knuffels op de muur (honden) en staan er ook allemaal knuffels op de planken. Kortom, het is er een gezellige boel;-)
Vandaag komen er -als ik het goed verstaan heb- nog 2 Amerikanen ¨wonen¨ die in Salamanca komen studeren.


Vandaag heb ik een beetje rondgewandeld, rondgekeken en spaans geleerd. Salamanca is een mooi oud stadje. Met een vriend van Carmen ben ik nog even naar de talenschool gelopen zodat ik het morgen in 1 keer vinden kan.

Nou ja, ben erg benieuwd hoe het morgen in de talenschool gaat zijn. Jullie horen nog wel van me:-)

Groetjes Willeke

  • 18 Februari 2007 - 18:15

    Mierie:

    Hee willebil!!!
    Wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. En wat grappig dat dat vrouwtje zo over je moedert. Dat is wel schattig. En ze heeft nou eenmaal gelijk, fruit eten is goed voor je ;)
    Veel succes morgen met je eerste les spaans daarzo! Je zult het waarschijnlijk erg snel oppikken denk ik, omdat je daar vrij anders dan spaans zult spreken.
    Ik kijk al uit naar je volgende verhaaltjes!!
    Kuss,
    Myra

  • 18 Februari 2007 - 21:39

    Ee:

    Weelekind ben ook erg benieuwd naar je volgende verhaal. Maar goed dat je een beetje structuur krijgt. Rust regelmaat en reinheid (:

  • 19 Februari 2007 - 16:35

    Tinieeeee:

    Heeey Willie!
    Echt heel leuk om je avonturen te lezen! Ik dacht dat je echt in een gat zat maar Salamanca, daar heb ik veeeel leuke verhalen over gehoord!! Ik denk dat je het ontzettend naar je zin gaat krijgen!! Hoe is de les Spaans gegaan? Zeker al veel mensen ontmoet daar uit allerlei verschillende landen! Nou, ik lees je wel weer!
    Dikke kus Martine

  • 19 Februari 2007 - 16:37

    Tinieeeee:

    Ooh Tinus heeft t weer es nie goed gelezen.. Je zit dus voor n maand in Salamanca.. daarn naar het gat! ;-)

  • 19 Februari 2007 - 20:20

    Jolanda:

    he wil,
    blij dat je goed aangekomen bent.
    en het is maar goed dat je spaans gaat leren, wandt als je zo een geratel van dat lieve mensje moet aan horen moet je het ook wel een beetje kunnen volgen. toch?
    maar dacht je dat geratel van mij af te zijn heb je zo een mensje, geweldig.
    heel veel plezier nog en geniet er nog van.
    en we horen gauw wel weer wat van je hoop ik.
    groetjes en een dikke kus van jo en bram.

  • 21 Februari 2007 - 06:17

    Maaltje:

    Geweldig, dat je een beetje heropgevoed wordt. Het is mij helaas niet helemaal gelukt, maar zo zie je maar weer, wat is het toch goed om tijdelijk een andere moeder te hebben, die voor je zorgt en structuur bijbrengt, want dat heeft ze goed gezien, die spaanse dame. Maar wanneer je over een poaar weken vloeiend spaans spreekt, vertel je dan wel, dat je eigen moeder geprobeerd hebt je goed op te voeden, maar dat het om onverklaarbare rede niet helemaal is gelukt, want die schande wil ik niet over me heen hebben!! Overigens zie ik het helemaal voor me, echt schitterend,Willeke die haar kamer netjes moet houden, yeh babe zo zie je maar weer, alles komt altijd goed. (dit wordt natuurlijk van bovenaf gestuurd, ha, ha, ha) Nog veel geluk en tot de volgende keer, xxxxxxxxx

  • 21 Februari 2007 - 06:24

    Ricky:

    Hee drolletje het klinkt allemaal echt geweldig, succes daar zo en groeten van je grote broer en ga nu gauw naar mijn geitjes, kus

  • 21 Februari 2007 - 08:38

    Aafje:

    heej willeke!! wat leuk dat je daar al bent!! *jaloers!!* heel veel plezier ik hou je weblog in de gaten! succes!
    liefs aaf

  • 21 Februari 2007 - 13:13

    Marit:

    heeeej Willie!!! haha lekker heropgevoed worden.. Hebben de bonen ook al geprobeerd toch? zou dit vrouwtje het eindelijk voor elkaar krijgen? En wel goed voor je spaans dat ze zoveel praat tegen je! dan leer je het vast snel! en....dan kom ik langs toch?? haha wel leuk dat er ook amerikanen zijn, verdeeld ze haar opvoed aandacht misschien een beetje.. wat zal jij netjes worden Wil!! haha nou veel plezier! groetjes

  • 21 Februari 2007 - 17:09

    Kimmieboy:

    hahahah willow!!!

    wat geweldig... heropgevoed worden... hahahaha.

    jammer van het weer maar gelukkig word het snel heeter!! niet te dik worden hoor mariah carrey Sucks hahaha.

    have fun!!

    toedels

  • 21 Februari 2007 - 19:48

    Lucille:

    haha klinkt spannend, een nieuwe mama in spanje! goed dat er zo goed voor je gezorgd wordt! hoe zijn je huisgenoten? en je spaans al vloeiend? leuk aan het stappen? have fun! kus

  • 22 Februari 2007 - 11:01

    Pauline:

    he willie wat leuk om te horen dat je het naar je zin hebt,kga je wel erg missen hoor!!!!! heel veel succes daar en spreek je gauw!!! kussss pauwtje

  • 23 Februari 2007 - 08:01

    Lucy:

    Heeeeeee , gevonden !

    Leuk je te lezen. Even de groetjes van een ex collega :-)
    veel plzeier en succes met spaans leren en ach anders heb je altijd nog je handen en voeten :-)

    groetjes Lucy

  • 23 Februari 2007 - 08:04

    Karen:

    Jeetje Willeke. Jij hebt toch al een hele goede opvoeding gehad en je kamer was toch altijd al netjes? Tenminste, toen je 4 was in ieder geval wel :-)) Geniet ervan daar.
    Hasta la pasta!

  • 23 Februari 2007 - 10:41

    Anne-marie:

    hey jij daar!
    volgens mij ga je daar wel genieten zo te horen=)
    veel plezier en succes met je spaans!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Anders dan alle andere keren ga ik nu puur reizen in een wereld die ik nog niet ken, Zuid Amerika. Plan is Ecuador, Peru, misschien Bolivia, Argentinië en Chili Ik heb er zin in :-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 43
Totaal aantal bezoekers 15484

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Maleisie en Indonesie

04 Februari 2009 - 07 Juli 2009

Mijn tweede reis

Landen bezocht: