Terug naar vroeger;-) - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu Terug naar vroeger;-) - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu

Terug naar vroeger;-)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Willeke

23 Februari 2007 | Spanje, Salamanca

Daar ben ik dan weer.

Heb nu 5 dagen spaanse les gehad en ik ga weer helemaal terug naar mijn kindertijd:-p Ik ben weer plaatjes van beroepen, kleidingstukken voorwerpen etc. aan het verbinden met de daarbij behorende woorden, er komen weer allemaal kaarten met de kleuren erop tevoorschijn zodat ik de kleur kan zeggen, ben weer galgje aan het spelen met de juffrouw:-p De taal wordt me dus spelenderwijs aangeleerd. Net CMV. (maak ik het is van de andere kant mee;-))
Deze week heb ik nog individueel les. Mijn spaans was namelijk zo bagger dat er nog geen groep was voor mij. Deze week wordt het basis niveua spaans er bij me ingestampt wat een hele klus is (200 stencils)

Verder doet Spanje me ook denken aan Ierland. Ze gebruiken denk het zelfde spul om de huizen te verwarmen dus het ruikt hetzelfde. En Spanje is ook modern maar heeft toch wat ouderwets, net als Ierland. Weet niet waarom, het is de sfeer denk. En het ritme van die mensen hier is echt vreemd. Ik wist af van de siesta maar had toch verwacht dat het minder op zou vallen. Ze maken. Echt 2 dagen van 1 dag. Eerst van 8 tot 2. Dan eten en slapen. En dan gaat iedereen weer naar zijn werk om 5 uur. 10-11 uur sluiten de winkels pas weer.

Deze week heb ik nog niet zo veel gedaan (behalve spaans leren natuurlijk) Ik heb een beetje rondgewandeld en rond gekeken. Een gastgezin en individueel les is goed voor mijn spaans maar iets minder voor de sociale contacten;-)Maar volgende week kom ik in een groep terecht. Wat ik nu begrijp is dat die groep bestaat uit mij en nog een koreaan, dus dat komt helemaal goed:-p Heb veel koreanen ontmoet in India en ik vind ze raar maar grappig.
Maarrrr gisteren heeft mijn lerares me ook nog even voorgesteld aan een ander Nederlands meisje. Met haar en een vriendin van haar heb ik gisteren wat gegeten in de stad. Dat was gezellig. Vanavond ga ik waarschijnlijk met haar en haar opgebouwde netwerk uit. (ze zit hier al een half jaar) Moet nog even kijken want misschien ga ik een excursie doen naar portugal dit weekend en dan is het morgen ochtend vroeg vertrekken.

Ik had deze week ook nog 2 huisgenoten uit amerika. Die vertrekken morgen ochtend vroeg weer. Zij hadden even een tripje met hun highschool vanuit hun les spaans.


Verder praat dat vrouwtje bij wie ik woon nog net zoveel tegen me als vorige week toen ik aan kwam. Wordt helemaal suf geluld. Maar ik versta er nog steeds weinig van. En als ze niet tegen mij praat praat ze wel door de telefoon. De telefoon rinkelt van s´morgens 8 tot ´s avonds 10. Het is nog wel is lastig om te bepalen wanneer ze door de telefoon praat en wanneer tegen mij. Maar wacht maar tot ik spaans spreek, dan ga ik haar is even de oren van haar hoofd lullen;-)

Nou groetjes en tot de volgende keer maar weer.



(bedankt trouwens voor jullie berichtjes!! Heel erg leuk!!! En ja ik ben ook wel al netjes opgevoed maar het kan volgens de spaanse normen nog beter denk;-))

  • 23 Februari 2007 - 16:41

    Martine:

    Dag lieve Willie! Erg leuk om je verhaal weer te lezen! You goooo girrrrrll, voordat je t weet kan je heeeeeeeel goed Spaans praten en lul je lekker met dr mee!!! Doe je trouwens zelf ook een slapie in de middag..? Lijkt me idd echt vreemd dat rond die tijd alles dicht is!! En heb je al Spaanse schoonen ontmoet..?! :-P Nou Willie, veel plezier en ik denk heel vaak aan je hoor! Is t daar een beetje lekker weer of valt t (nog) tegen..? Veel plezier als je nog op excursie gaat naar Portugal! Lijkt me erg gaaf! Dikke zoen weer uit Holland! Ook van Dennis!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 23 Februari 2007 - 19:24

    Willie Herself:

    Hoop ´t:-) Doe me best. Maar ik doe zelf niet aan die middagslapie´s, vind ik voor bejaarden en mijn vader:-p Lig op zich wel altijd even een half uur van pampus op mijn bed na het eten. Krijg veel te veel eten van mijn spaanse moeder. Op naar het figuur van Mariah Carey;-)
    Het weer doet het nog niet zo goed. Het regent steeds en het is rond de 7 graden.
    Ik ga niet naar portugal morgen. Ga wel even stappen vanavond. Ben benieuwd En spaanse schonen overal:-p

    Ook een dikke zoen en geef er ook maar 1 extra aan dennis:-)

  • 23 Februari 2007 - 21:55

    Lucille:

    wil! hoe waren de spaanse schonen? al je goeie openingszinnen geoefend? haha, mss moet je even aan je prive lerares vragen of ze ze voor je vertaald! thanks voor je mail, ga snel terug mailen maar ben nu in engeland bij opa op bezoek... gelukkig heeft opa tegenwoordig internet, best te doen zo! maar goed, succes! stapze en lekker in het spaans spelen! hasta la vista baby! kus

  • 24 Februari 2007 - 11:02

    Maaltje:

    Leuk om te lezen Wil, ik zie het allemaal weer helemaal voor me en ik begrijp, dat je al verheugt op de 'groepsles'.tot de volgende keer mar weer

  • 24 Februari 2007 - 11:41

    Marit:

    Willeke wel de versiertrucs uit de kast halen he!! Je hebt niet voor niks dat boekje mee toch? haha maar heb je al wat rond zien lopen daar? want je weet het,vergeet ***** nou eindelijk eens een keer! maar dat gaat vast lukken.. al hebben die spaanse mannen zeker geen lakschoentjes??
    Nou Willie!! succes met leren! hoop dat je snel in de groep mag leren.. dat is altijd leuker he!! haha en dan kan je inderdaad terug praten tegen dat vrouwtje waar je nu zit! kan je al je verhalen vertellen.. je hebt er zat toch!! ;-) nou Wil veel plezier!! en leerse!!!! groetjes

  • 24 Februari 2007 - 12:32

    Mierie:

    Hee willebil! ;)
    Hier weer een berichtje uit het nu redelijk zonnige utrecht. alles gaat hier zn gangetje, en bij jou ook wel zo te horen. leuk dat je wat mensen hebt ontmoet met wie je uit kan gaan enzo, want aan de sociale contacten moet je natuurlijk ook denken :) wat ik me afvroeg: ben je ook foto's aan het maken en zoja, heb je dan toevallig een site waar je ze neerzet? dan kunnen wij ook meegenieten van de omgeving daarzo :)
    tot ziens maar weer op msn of een volgend verhaaltje ofzo.
    Kussss!
    Myra

  • 24 Februari 2007 - 17:59

    Willeke:

    Zo lang ik hier geen man in rose legging en met lakschoentjes zie, blijft mijn boekje dicht en versier ik helemaal niemand:-p En nee heb hem nog niet gezien;-)

    Maarrr ik heb nog steeds mijn oude vertrouwde anologe camera, dus foto´s op internet zetten wordt helemaal niks ben ik bang. Jullie moeten het met mijn verhalen doen:-)
    Nou ja misschien kan ik wat foto´s stelen van kersverse nieuwe vrienden hier in Salamanca. Blijft nog even spannend;-)

    x

  • 25 Februari 2007 - 10:52

    Ee:

    Kinnekind!
    Aaaahhh, leuk je verhalen. kak in je broek hahaha (zegt Lenus) Drol, weet jij nog de accoorden van Galileo van de Indigo girls? Dat zou heel prettig zijn. Kind succes daar, je kan het! Vooral met je groep (de twee koreanen)

  • 25 Februari 2007 - 13:08

    Sannie:

    Hey Willie,

    was helemaal vergeten om je gedag te zeggen.... oeps... Heeeeel veeel plezier daar enuh we komen wel ff langs ;-) X Sannie en Barry

  • 26 Februari 2007 - 08:05

    Willeke:

    Ah E´tje, vanmiddag heb ik de accoorden voor je! En Lenus heeft zelf kak in haar broek:-p

    En Sannie maakt niet uit hoor. Zie je wel verschijnen met Barrie;-)

  • 27 Februari 2007 - 18:55

    Jassie:

    Heb je al cerveza gedronken daar? Hoe smaakt het? Of mag het niet van dat vrouwtje dronken worden? Haha ze moet eens weten hoe je bent als je dronken bent... Heb je al mooie spaanse nummers op je IPOD?? Laters!!! Ik ga ff checken hoe duur een ticket naar Bilbao is hoor.... Komen Marit en ik wel langs!

  • 27 Februari 2007 - 18:56

    Jassie:

    Sorry vrienden en familie van Willeke. Ik heb haar nog nooit dronken gezien...! Willeke doet nooit mee aan dat zotte gedoe.

  • 27 Februari 2007 - 19:10

    Willeke:

    Whaha, wilde net zeggen! :-)

  • 28 Februari 2007 - 21:57

    Jolanda:

    he willie

    ben zo blij dat je het naar je zin heb, en dat het heel goed gaat met je spaans.;-)
    hoop dat je nog een leuke tijd zal hebben.
    en we horen graag nog verhalen van je,
    en je belevenissen.
    heel veeeeeeeeeel plezier nog en we horen wel van je.

    groetjes van bram en jo

  • 02 Maart 2007 - 21:23

    Marleen Je Sissie:

    Weeetjee ahhh wat cool daar te grappig gezellig dat je nu wat meer mensen ziet en kent dat is altijd gezellig
    drollletje je kan het en de lenus houd van je verhalen dus ga zo door hahahahhahha
    kisss je siss in amsterdam is nog alles top doeidoeid
    kisss en je phone ook
    bey sweetie je spaanse moeti de groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Anders dan alle andere keren ga ik nu puur reizen in een wereld die ik nog niet ken, Zuid Amerika. Plan is Ecuador, Peru, misschien Bolivia, Argentinië en Chili Ik heb er zin in :-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 15509

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Maleisie en Indonesie

04 Februari 2009 - 07 Juli 2009

Mijn tweede reis

Landen bezocht: