Whaaaaa ben ¨op¨ de evenaar - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu Whaaaaa ben ¨op¨ de evenaar - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu

Whaaaaa ben ¨op¨ de evenaar

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Willeke

10 Februari 2009 | Ecuador, Quito

Hihiiiiii ben in Ecuador!!!:-)

Zaterdag aangekomen na eerst een paar dagen in Londen te zijn geweest. Voor degene die het niet weten. Daar woont Has een vriend die ik uit Spanje ken. Via Londen vliegen scheelde 500 euro in mijn ticket en gaf me dus meteen de mogelijkheid om dus een oude vriend op te zoeken:-)Was gezellig in Londen maar had er maar 1 dag. Overdag de luxe buurt van Londen gezien en het paleis van Diana en haar herdenkingsbeeld. En in de avond gingen we naar sircus du soleil. Echt zo een geweldig circus!!! A la het circusfestival wat met kerst altijd op tv is. Nou ja en de volgende dag dus door naar Ecuador.

Was opzich een goede reis maar zoooo lang. Verder niks over te vertellen.

In Ecuador aagenkomen (8.20 uur) wachtte Gustavo(Guus) me op. De stagiaire die het jaar 2008 bij mijn ouders stage liep.
Hij kwam me halen met de jeep en we gingen naar zijn moeder ongeveer een uur daar vandaan. Echt zooo een warme familie en warm ontvangst. Eén van zijn 2 broers was er ook en zijn tante en nog een nicht van zijn moeder en tante. Met ze allen gingen we ontbijten. Ze hadden gezorgd voor ¨Nederlands¨ brood en allemaal lekkere dingetjes.
Ze hebben echt een onwijs mooi en groot huis met een mega tuin. En het is altijd zo leuk om als bloemiste in het buitenland te zijn waar je bloemen in het wild ziet groeien die je thuis alleen in de winkel tegen komt en als kamerplant. Amarilyssen, kerststerbomen, calla´s en nog veel meer. Op mijn kamer stond een mand voooooool met fruit voor mij. Echt heel lief. Na t ontbijt ging ik ff douchen en slapen want ik kon echt geen boe of ba meer zeggen na een week met weinig slaap waarvan de laatste nacht in het vliegtuig en een tijdverschil van 6 uur vroeger.

S´middags na een uurtje geslapen te hebben gingen we weer eten en met de auto op pad. Die drie vrouwtjes achterin (moeder, tante, nicht) en ik en Guus voorin. Weet eigenlijk al niet meer wat de bedoeling precies was van de tocht en wat we gezien hebben. Maar we hebben een uur of 5 in de auto gezeten en toen we om 11 uur s´avonds thuis kwamen kon ik wederom geen boe of ba meer zeggen en heerlijk geslapen als een roosje.
Volgende dag weer vroeg op voor een tocht met de auto dit keer met tante, nicht en haar zoon van een jaar of 18 Jose en Guus natuurlijk. Dit x 12 uur gereden. Een eetstop gemaakt bij een meer en nog ergens bij een heel mooi hotel met heel veel bloemen. Zij waren een beetje teleurgesteld omdat het vroeger veel mooier was en ze dachten dat er dansoptredens zouden zijn. Maar goed ik vond het mooi. (al zou ik er normal gesproken ook niet 6 uur voor rijden) Op de evenaar gestaan. En op de terugweg gestopt in een heel mooi stadje Otavalo. Daar was een markt. En de verkopers zijn er echt relaxed, niks geen getrek en geleur echt fijn!!!

Gisteren ging ik met Jose (het neefje) de stad Quito in voor wat mooie kerken en pleinen. Van tante kreeg ik een mooie rose hoed op met een strik vanachter en een gigantische klep aan de voorkant. Ik kwam er niet onderuit. En zo ging ik als Katrien Duck door de stad. Maar goed ik kwam niet zo ver want wachten op de bus werd Katrien Duck een beetje teveel door een gebrek aan frisse lucht, warmte te weinig zuurstof in de hersenen, ik weet het niet maar floeps pleurde zo achterover. 6 hechtingen, een hersenscan en een ietwat verwarde periode later was ik weer op de benen en wist ik weer wat ik nou helemaal waar aan het doen was maar er was geen tijd meer voor een kerk. (mijn hersenen zijn trouwens goed gekeurd;-))
Op naar de volgende afspraak. Een nicht van tante die in een reisbureau werkt die mij zou kunnen vertellen over tochten naar de jungle en naar de Galapagos eilanden. Met die vrouw leer anderhalf uur in de autogezeten, vooral gezocht. Uiteindelijk bij een reisbureau gestrand die ze niet kende. Maar allemaal erg duur, bij een ander reisbureau afgezet, nog duurder. Die nicht zelf was inmiddels al weer weg. Dus ben bang dat ik weer niet helemaal de bedoeling snapte maar maakt niet uit. Die mensjes doen echt zo ontzettend hun best voor me. En blijven zeggen dat ook Ada, Wim, Eline, Rick en Marleen moeten komen. (dus jullie moeten er toch aan gaan geloven ben ik bang:-p)

Inmiddels slaap ik trouwens bij die tante, zij woont meer in de stad en dan kan ik dus wat makkelijker zelf ergens komen. Gustavo zelf en neefje Jose wonen er doordeweeks ook om die reden. En het is echt net een hotel heb gewoon een eigen badkamer aan mijn slaapkamer.

Nou ja dit waren ongeveer mijn belevenissen tot nu toe. Klinkt misschien een beetje als een toestand maar ik zie het helemaal zitten en heb onwijze zin in alles wat ik nog ga zien en die familie vind ik echt geweldig. Alleen die Galapagos eilanden worden niks want dat kost gewoon 1000 dollar tot nu toe. Ik zoek nog even verder:)

En om nog even te reageren op de berichtjes van het vorige verhaaltje. Bedankt allemaal voor de berichtjes, altijd leuk. Maar dit x blijven mijn ouders veilig in Nederland denk ik;-) En Hanna wat is een Alpaca??? Dan neem ik het vast graag voor je mee. Jassie, tuurlijk kunnen we afspreken in een mooi land, Jua ik ga gauw jou Thailand ervaringen lezen als dat ergens kan??? Jitske wat laat je me denken met je mysterieuze JH Maar de schoenen doen het in de auto tot nu toe erg goed;-)

Groetjes allemaal en tot de volgende keer maar weer!!!

  • 10 Februari 2009 - 18:45

    Anne:

    Weeeeee,

    Helemaal goed om eindelijk te horen dat je goed en wel bent aangekomen. En lekker bij Guusie zit.

    Nu al gekke verhalen, fantastisch.

    Hey maar, ff zonder dollen, niet te gek hoor, een hersenscan in je tijd in Z-Amerika lijkt me genoeg ;)

    Daaaag veeel plezier en groetjes aan de familie van Guus!

  • 10 Februari 2009 - 19:16

    W:

    oke ;-)

  • 10 Februari 2009 - 20:04

    Mo:

    Die familie klinkt inderdaad fantastisch! Heerlijk om zo aan je reis te beginnen, Wil! :D

    Hoop dat die Jose liever voor je is geweest toen je viel, dan ik toen in Andorra ;) Gelukkig is het goed afgelopen!

    Veel plezier! Take care! X

  • 10 Februari 2009 - 20:47

    Hannah:

    Zeg Wil een Alpaca is een luxe soort van de Lama, je weet wel zo'n beest dat enorm kan spugen. Maar prachtig mooie wol geeft dat beest. Een kleintje meenemen is ook al goed hoor, ik ben gauw tevreden. Groetjes aan Guus

  • 11 Februari 2009 - 06:38

    Maaltje:

    Geweldig om weer te lezen, alleen die val achterover lijkt me toch wel wat minder, maar goed alles is goed gekomen
    veel plezier en de groeten van ons allemaal.

  • 11 Februari 2009 - 10:36

    Jitske:

    Meestal benut jij je reisverzekering niet zo, maar je hebt de schade nu in 1 klap in gehaald, houden zo..

    Afgezien daarvan een erg goed begin zo te lezen.

    Leuk hoor!!!

  • 11 Februari 2009 - 15:38

    Wil En Abe:

    Hoi Willeke.
    Ja de Galapagos vonden wij ook te duur. Dus hebben we de armelui's Galapagos bezocht. Erg mooi. Ze liggen vlak voor de kust van Peru. Vanuit Paracas (250 km zuid van Lima) simpel in een uurtje met de boot.
    Veel plezier.

  • 14 Februari 2009 - 18:25

    Marit:

    Heeej Wil!
    Goed dat je er veilig bent aangekomen.. Maar pas wel op daar hoor!! Vind ook dat je het bij deze ene keer pech moet laten..
    Nou ik mail je nog wel ff.. en tot snel op msn?!
    doeii x Marit

  • 15 Februari 2009 - 20:23

    Elisa:

    hey willeke

    wat leuk om je verhalen te lezen!!
    geniet van ecuador en heb veel plezier!!
    xxx

  • 16 Februari 2009 - 18:03

    Iris:

    Hee Wil, klinkt leuk!! Ben je op de evenaar geweest in Mitad del Mundo?? Is echt leuk, moet je heen gaan, gaan bussen heen vanuit de stad! Kan je een ei laten balanceren op een spijker! (Is mij gelukt tenminste) Wel relaxed dat je lekker overal in de auto heen gaat, maar is wel heel anders dan het backpackergevoel denk ik he???? Ga zeker een jungletripje doen, erg gaaf! En Galapagos heb ik idd ook niet gedaan, is erg duur, al zegt iedereen dat je het wel moet doen omdat je nooit meer de kans krijgt. En dat klopt wel een beetje. En nu helemaal, want binnenkort is geloof ik geen toerist er meer welkom!
    Hee, heel veel plezier nog, ga lekker nog wat zien in Ecuador en doe de groeten aan Guussie! En geen gekke mutsen meer opzetten die je hersenen verstikken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Anders dan alle andere keren ga ik nu puur reizen in een wereld die ik nog niet ken, Zuid Amerika. Plan is Ecuador, Peru, misschien Bolivia, Argentinië en Chili Ik heb er zin in :-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 15517

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Maleisie en Indonesie

04 Februari 2009 - 07 Juli 2009

Mijn tweede reis

Landen bezocht: