hola hola hola - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu hola hola hola - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu

hola hola hola

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Willeke

31 Juli 2007 | Spanje, Madrid

Hej Hoi
Weer is een berichtje. Er is weer veel gebeurd afgelopen maand. Maar het wordt een kort berichtje want ben aan het werk en er wordt op me gewacht;-)

Mijn ouders zijn langs geweest en was hardstike leuk. Het was een soort werkvakantie voor ze want mijn vader heeft het gras overal bijgewerkt. Mijn moeder heeft de wc van een oud huis van hun (waar ik nog nooit over verteld heb, sorry) schoongemaakt, frambozen geplukt. Ze hebben samen de toilet opgeknapt en mijn kamer ook. Ennnnn ze hebben met mij mijn krijtwedstrijd gereclameerd. We hebben overal posters geplakt en folders achtergelaten in die dorpjes hier in de buurt. En het was hardstike gezellig allemaal uiteraard. Ze zouden een paar dagen blijven en zijn een week gebleven:-)

Ennnnnn ik heb een krijt wedstrijd georganiseerd. Was ook weer dolletjes. Ben er ook voor life op de radio geweest. Oh yeah. Moest allemaal pers bellen: Tv, radio en kranten. En heb even tegen gesputterd omdat dat toch allemaal in het spaans moet en zo goed is mijn spaans niet. Maar goed Dorien is onverbiddelijk dus met gebogen hoofdje en trillende beentjes ben ik naar de telefoon gelopen en heb de lijst afgebeld. Maar uiteindelijk dus 3 keer op de radio (twee keer gelukkig wel met Dorien:-p) 3 kranten artikelen waarvan 1 artiekel de volledige pagania bedekt en heeeeel misschien tv met een foto en een kleine tekst. Maar ja wij hebben geen tv dus weet niet.
Maar was heel geslaagd die wedstrijden. Op www.imagenesypalabras.com kunnen jullie de fotos zien als je op de logo van Imagenes y palabras drukt en daarna naar galeria en daarna naar color en la calle.
Er hebben bij elkaar zo een 70 kinderen meegedaan verdeeld over 4 dorpjes en dan in 2 dorpjes maar 5 en 7:-p maar ja er is nu eenmaal een beetje een kinder tekort hier.

En vorige week was er bustock (een rock festival in Busto) zijn we even een avondje wezen rocken tussen de echte rokkers. Heeeeeeerlijk.

Morgen komt er weer een nieuwe vrijwilliger voor 2 weken. Nicolas uit Frankrijk. Dat is toch nog is gezellig. Deze maand is er ook nog een ander meisje uit Duitsland. Die gaat volgende week weer weg. en de vriendin van Mattia is er. Donderdag komt Jitske me op zoeken. En Leentje en Eetje komen me als het goed is 24 augustus halen om nog een klein vakantietje te doen. Kortom 1 groot feest allemaal.

Dit weekend had ik ook een kleine vakantie namelijk. ben even 2 dagen naar San Sebastian geweest. Een stad aan de noord kust. Het was wel heel bewolkt maar ook heel warm. En we hadden even afgesproken met een vrouw die ik in aldea had ontmoet en ons uit had genodigd. (was er met die vrijwilligster die hier een maand zit) Maar echt als vele andere spanjaarden heeft zij ook een praatkick. Ze begint met praten en ze stopt niet meer. Heb dus geen oren meer over maar ze is wel heel lief.

Nou groetjes allemaal en tot de volgende keer maar weer.

Willeke

  • 31 Juli 2007 - 11:17

    Irene:

    Hey Willeke, klinkt inderdaad allemaal superleuk! Respect dat je in het spaans hebt gebelt!! Sanne en ik hadden daar al moeite mee in het engels en vet wat je allemaal hebt geregeld. Have fun nog de laatste weken en zien je weer op school? liefs

  • 31 Juli 2007 - 13:02

    Anne:

    Heeey WWWWW

    Goed om weer een berichtje van je te lezen! Ik wilde ff laten weten dat we nog steeds heel trouw je kaartje hebben staan. En natuurlijk heb ik het dan over je laatste kaartje, maar ook over je kerstkaartje :)

    We zijn immers trouwe fans!

    Daaaaag W!!!

    Liefs,
    Anne (en Rick natuurlijk :))

  • 31 Juli 2007 - 17:33

    Bertine:

    Hey Wil!

    Leuk weer wat te lezen!!
    Echt knap dat je al zo goed spaans kan, dat je je zelfs door de telefoon al duidelijk kan maken!
    Geniet van alle visite, je werk etc!

    Groetjes, Bertine

  • 31 Juli 2007 - 18:52

    Han:

    Die vrouw ligt dus op mij, als ik praat stop ik ook niet meer. En ik heb geen spaans bloed. Er leuk dit te lezen en ik had van je ouders al wat gehoord. Tot de volgend brief-mail

  • 31 Juli 2007 - 19:14

    Je Maaltje:

    het is weer dolletjes te lezen over jouw belevenissen! Groeten van Karin Jukes, zij kwam pas langs en leest af en toe ook jouw berichten, doei, groeten aan Mattia en David

  • 06 Augustus 2007 - 10:39

    Jitske:

    Leuk om nu echt te weten hoe het er allemaal uit ziet! Sukses de laatste weekjes!!

  • 06 Augustus 2007 - 16:08

    Lenus:

    ahhhhh drol we komen er aan!!!!! en we hebben er zin in joehoeoeoeoeoeoe
    nog 3weekies en ik ben zo benieuwdd kusssssss je siisssi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Anders dan alle andere keren ga ik nu puur reizen in een wereld die ik nog niet ken, Zuid Amerika. Plan is Ecuador, Peru, misschien Bolivia, Argentinië en Chili Ik heb er zin in :-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 53
Totaal aantal bezoekers 15516

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Maleisie en Indonesie

04 Februari 2009 - 07 Juli 2009

Mijn tweede reis

Landen bezocht: