Aangekomen in Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu Aangekomen in Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Lombok

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Willeke

22 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

Hallo iedereen

Ben ver weg van huis dus dacht, ik pak deze site er weer eens bij:-)

Ben inmiddels ruim een week weg. Ben vorige week begonnen bij Iga in Kuala Lumpur. Iga heb ik ontmoet tijdens mijn stage in Spanje 7 jaar geleden.
Mijn India ervaring kwam helemaal terug. Had eerst uren lang over dat land gevlogen. Door me hoofd ging wat er allemaal afspeelde onder het vlieguig. Iga haalde me van het station in Kuala Lumpur en bracht me naar de indiaase wijk want daar woont ze. Precies India. Alleen geen kruisknijperij dus wel wat relaxter;-)

Gigantische stad Kuala Lumpur, mooi ook. Iga heeft me meegenomen in haar sociale leven daar met al haar vrienden. Was gezellig.

Donderdag alweer naar jakarta vertrokken naar Delia. Stagiaire van de boerderij 4 jaar geleden. Zij stond klaar met haar koffer want ze had een paar vluchten voor ons geboekt. Eerste vlucht stond gepland naar yogyakarta. Een stad op java met in de buurt een gigantische tempel. Daar waar ik me beroemd kon voelen. Er liepen denk 500 leerlingen die een opdracht van school hadden meegekregen: 10 buitenlanders om een foto en een handtekening vragen om zo hun engels te oefenen. Er liepen ongeveer 5 buitenlanders rond. Nah, dan snappen jullie vast hoe mijn bezoek aan de tempel eraan toe ging;-)

Volgende ochtend naar bali gevlogen. Deli had een prive chauffeur ingehuurd en die heeft ons heel wat laten zien. tempels, cliffs, stranden, apen en nog wat van dat soort.
En zondagavond ging Deli weer naar huis. Deli is echt een scheetje en volgende week ga ik haar opzoeken in Jakarta. Alweer zin in.

De plek in Bali waar we zaten was het soort waar met grote neon letters reclame wordt gemaakt voor de voetbalwedstrijd Ajax vs PSV. En geen goede zwemzee dus hoefde er niet perse te blijven. Had bedacht dat ik naar het buureiland Lombok ging. Maar vliegtuig ging volgende dag pas dus dacht. Ach ik huur onze chauffeur weer in en ga 3 uur naar het noorden om daar dolphijnen te zien. Gewoon omdat het kan;-) Maar het kon dus niet, de zee was te ruig. Pech, chauffeur heeft me volgende dag weer terug naar het vliegveld gebracht voor Lombok waar ik nu ben.

Zou ik geen Nederlander zijn als ik niet over het weer zou klagen;-) Want dat begint een pain in the ass te worden. Rood verbrand terwijl ik me insmeer, tegelijkertijd gaat alles wat ik hier wilde doen niet door vanwege het slechte weer. Dus nu weet ik het even niet. Maar goed, liep net op straat op zoek naar n gezellig hostel vroeg aan iemand of zij een leuke wist. En zij zei: Oh ik weet dat we elkaar niet kennen maar je kan een kamer met mij delen als je wil. En dat vind ik leuk onder alle reizigers. Iedereen zit namelijk in hetzelfde schuitje:-) Maar goed ik ben haar buurvrouw geworden. Want met ze 2en in dat bloedhete onverkoelde kleine kamertje in dat kleine 2 persoonsbed, mwah. En voor 3 euro heb k een eigen kamer. Ga ik niet moeilijk over doen:-p

Volgende week komt Iga mij hier opzoeken op Lombok, dus dat is wel echt leuk. Ik hoop alleen wel dat het weer echt beter wordt. Heb opzich zelf geen last van het weer. Het regent een paar keer op een dag, that's it. Maar op zee waait het te hard waardoor al die boten niet gaan en je niet kan snorkelen. En het regent wel genoeg waardoor de trektocht naar de vulkaan niet door kan gaan. Maar ja. That's life. Het is hier verder hardstike mooi en leuk. Niks te klagen.

Nah goed ik ga hier gauw stoppen. Ze zijn hier fruit aan het eten die gewoon echt naar diarree stinkt. Om toch nog even te klagen;-). Maar ik overderijf NIET. Ze worden terecht ook geweerd in hotels. Staat dat fruit met een kruis erdoorheen naast het niet roken bordje.

Groetjes en tot de volgende keer maar weer.

  • 22 Januari 2014 - 12:00

    Wil En Abe:

    Hoi Willeke,
    Ja dat fruit kennen we van 2 jaar terug Dourian. Stikt zo erg dat je er niet mee in de bus mag. Maar het smaakt prima. Dus kun je het gerust eten. Overigens is er heel veel lekker fruit te koop. bv. Jack fruit. en jaruk (lokale sinasappels), ananas, enz. heerlijk.
    Geniet verder maar in Indonesie

    Wil en Abe

  • 22 Januari 2014 - 12:45

    Hannah:

    He willie, Dourian ken ik ook ! Kan lekker stinken maar is best te eten. Wat ook erg stinkt zijn de Petah bonen, zelfs de mensen zie ze veel eten stinken er naar. Leuk dat je Delia al gezien hebt en dat je straks met haar naar Jakarta gaat. Je bent echt weer een hollander he, klagen over alles !!! Iedereen de groeten en tot het volgende bericht.

  • 22 Januari 2014 - 22:05

    Marleen:

    Hahahah ik kom niet meer bij jouw verhaal fantastisch!!!!!!
    Heel veel plezier daar nog en je weet na regen komt zonneschijn!!!!!!

  • 22 Januari 2014 - 23:27

    Judith:

    Klinkt weer alsof je het goed naar je zin hebt! Geniet er nog maar heel erg van!
    Herkenbaar trouwens; insmeren en toch verbranden. Volgens mij ken ik iemand die zegt dat dat niet kan en dat ik gewoon niet genoeg smeer! ;-p

  • 23 Januari 2014 - 09:21

    Ellen:

    Hoi Willeke,

    Leuk dat je weer op pad bent. Ik ga je weer volgen.

    Goede reis!
    Ellen

  • 23 Januari 2014 - 15:13

    Els:

    Wat een geweldig verhaal Wil,nog heel veel plezier!!!

  • 23 Januari 2014 - 20:11

    Anne & Rick:

    Weetje, wat een geniaal verhaal verhaal weer :) Heel veel plezier daar en geef Deli een dikke knuffel van ons!

    We zijn benieuwd wat je allemaal nog meer gaat meemaken, maar het klinkt iig als een hele belevenis weer!!

  • 24 Januari 2014 - 20:54

    Monique:

    Hey Wil!

    Jammer dat je geen dolfijnen hebt kunnen spotten, gelukkig hebben we onze Dingle ervaring nog vers in het geheugen ;) Ben benieuwd hoe Lombok is, maar dat horen we wel tijdens het 'nieuwjaars' etentje als je weer terug bent. Heel veel plezier nog! Xx Mo

  • 26 Januari 2014 - 16:33

    Eline:

    Hii W!

    Klinkt gaaf hoor! Wel jammer van het weer toch.. maar gelukkig klaag je niet natuurlijk he :-D
    We missen je hier hoor.
    X, ook van dansende JW

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

Maleisie en Indonesie

Iga en Deli opzoeken

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2014

Dat was t dan alweer

31 Januari 2014

Terug bij Deli

27 Januari 2014

Oehlala

22 Januari 2014

Aangekomen in Lombok
Willeke

Anders dan alle andere keren ga ik nu puur reizen in een wereld die ik nog niet ken, Zuid Amerika. Plan is Ecuador, Peru, misschien Bolivia, Argentinië en Chili Ik heb er zin in :-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 15495

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Maleisie en Indonesie

04 Februari 2009 - 07 Juli 2009

Mijn tweede reis

Landen bezocht: