Terug bij Deli - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu Terug bij Deli - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Willeke Rijn - WaarBenJij.nu

Terug bij Deli

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Willeke

31 Januari 2014 | Indonesië, Batavia

Ben ik alweer met een update. Nu vanuit Jakarta want heb vanmorgen vroeg het vliegtuig naar Deli gepakt.

De perfecte dag voor een vrijgezel. Het is vandaag namelijk chinees nieuwjaar en Deli komt uit een chineese familie. Dit feest houdt in dat er bij binnenkomst gebeden wordt bij de fotos van de overleden opa en oma, er heel veel eten staat waar iedereen gewoon van pakt en..... Dat alle getrouwde mensen een envelop met geld geven aan de ongehuwden. En dan ook echt aan alle ongehuwden. Dus ook aan babies bv. En aan mij. En dan zit er nog een soort van veel in. Heb de meeste vriendelijk bedankt maar kon een paar niet weigeren. Was echt verbaasd wat er in zat en er liepen heel wat vrijgezellen rond. Er waren denk zo een 40/ 50 mensen bij elkaar. Het was stiekem ook wel een feest zonder eind. Ben er na 4,5 uur toch tussenuit geknepen. Het feest was naast Deli's huis.
Zit nu op haar bed. Dat huis, haar kamer, staat heeelemaal vol met troep, 6 grote honden en overal borden rijst voor ze. En alles blaft constant.
Morgen gaan we naar n 1 of andere berg. Heb er zin in. Hou wel van bergen:-)

Afgelopen week op n mini eiland geweest. Super helder water en hele mooie alle kleuren vissen. Heb er een dag gesnorkeld op verschillende plekken. Als je niet beter zou weten zou je denken dat ze er kraanwater op losgelaten hebben. Dus was n soort van aan t chillen in een gigantisch aquarium. Aan mij wel besteed.

Ook een middag en halve avond op een partyboot gezeten. Ook een feest zonder eind. Of nah ja, na 7 uur kwamen we dan toch in de haven aan. Kon ik er stiekem wel van genieten hoe iedereen de eerste uren nog wel in party stemming was maar oo een gegeven moment toch iedeen voor apengapen lag. Er kwam nog een lekkere plensbui overheen, was wel verfrissend.

Gisteren kookles gehad. Dus kan vanaf nu indonesisch koken, als het goed is.

Aangezien ik vanmorgen om 6 uur het vliegtuig moest hebben had ik voor gisteravond een hotel geboekt en gezocht op de zoekterm, "dichtbij het vliegveld". Hotel alfa, prima, de chauffeur wist waar t was. Kwam in de middle of nowhere uit, dacht ik. Toen iemand van t hostel me naar een atm reed, bleek ik gewoon in kuta te zitten, het surfdorpje waar ik de week ervoor ook zat.

Had een scooter geleend daar. Nog weer even in die geweldige zee daar gezwommen, en de mensen van mijn oude hostel opgezocht. Met hun gegeten en weer naar 1van die nachtelijke feesten geweest. Het voelde als thuiskomen. Jammer dat het zo ver weg is van mijn echte huis. Ik hou van die vybe in dat dorp. Het is een soort reggaedorpje. Altijd een lifeband die alles kunnen spelen en overal reggae van maken. Het is er klein. Wel veel reizigers maar je kent in een mum van tijd ongeveer iedereen. I like it.

Ah Deli komt nu binnen die is er inmiddels ook tussenuit keknepen. Dus ik ga weer even sociaal doen.

Tot de volgende x maar weer.

  • 31 Januari 2014 - 13:16

    Mo:

    Ja, die bandjes zijn inderdaad fantastisch. En scooter rijden ook ja! Haha. Heel veel plezier nog komende week! X

  • 01 Februari 2014 - 10:44

    Je Moedertje:

    Geweldig verslag Wee, Je paatje en ik hebben het samen gelezen en gelachen, geweldig wat een avontuur weer, super, als vanouds en het lijkt wel alsof je alweer maanden weg bent. Een dikke vette knuffel aan Deli, die honden..brr laat maar....wel grappig overigens, bey,bey.......

  • 01 Februari 2014 - 15:03

    Hannah:

    He Willy, straks kom je maar bij mij thuis voor een nascholing Indonesisch koken. Vraag Deli naar naar mijn kookkunst. Groetjes aan Deli

  • 01 Februari 2014 - 15:18

    Marleen:

    hahaahh ik moet constant lachen zo grappig allemaal errrig leuk en heel leuk je stem even te horen. Ik misss mijn sissie met haar humorrrrr
    kiss je sis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Maleisie en Indonesie

Iga en Deli opzoeken

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2014

Dat was t dan alweer

31 Januari 2014

Terug bij Deli

27 Januari 2014

Oehlala

22 Januari 2014

Aangekomen in Lombok
Willeke

Anders dan alle andere keren ga ik nu puur reizen in een wereld die ik nog niet ken, Zuid Amerika. Plan is Ecuador, Peru, misschien Bolivia, Argentinië en Chili Ik heb er zin in :-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 15481

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Maleisie en Indonesie

04 Februari 2009 - 07 Juli 2009

Mijn tweede reis

Landen bezocht: